Vakantie! - Reisverslag uit Piacenza, Italië van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Piacenza, Italië van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Albert

18 Mei 2018 | Italië, Piacenza

We hadden vanmorgen veel tijd. De veerman kwam pas om 9 uur (feitelijk werd dat ‘n kwartier later). Dus kuieren naar de aanlegsteiger na een ontbijt met toast en jam. En smerige koffie. Met melk, gatver.
Ik heb ook nog even de wastafel en spiegel een schoonmaakbeurt gegeven. Zou ik nog meer tijd hebben gehad, dan had ik ook de vloer en het toilet gedaan. Je griezelt bij de gedachte dat je daar hoe dan ook wel eens op blote voeten moet staan. Ook gatver!
De boot was een hele belevenis. Er dreef cq stroomde van alles in de Po maar dat deerde onze veerman niet. Boomstammetje meer of minder, daar voer hij dwars doorheen. Kwartiertje varen en toen een uitgebreide uitleg over de historische betekenis en voor mij Nederlander de opmerking dat een zekere Henk Kroon de eerste Nederlander was die van zijn veerdienst gebruik had gemaakt.
Dikke stempel, nog even kijken wat Olga vorig jaar als beroep had ingevuld.... “ah, wil je haar controleren, ...... wat, una amica? “.... “nee een pelgrim uit mijn omgeving”....... “ja, ja”, ....... hartelijk gelach...... Olga had heel prozaïsch ingevuld dat haar beroep pelgrim was.
En toen naar Piacenza. Met zijn vieren. Niet mijn ding.
Maar nu ben ik er en heb een kamer in een hotel. Lekker ‘n dagje vakantie. In bad, uitslapen, je kent dat. Ik weet niet of dat allemaal gaat lukken.
Wat ik vaststel is dat ik Francine hier heel erg mis. Onderweg valt dat gemis niet zo op, hier hakt het er meteen in. Eerder zijn we hier samen geweest en hadden er plezier ( en een spannend moment toen we onze gloednieuwe auto niet uit de parkeergarage gedraaid leken te krijgen). Op weg naar de Italiaanse bruiloft van Annelies en Bert. Nu is dat anders. Alleen is ook maar alleen.

  • 18 Mei 2018 - 18:56

    Olga:

    Wat leuk dat ik toch nog een keertje meereis! Intussen is Ria ook weer onderweg. Ze is nu twee dagen na besancon. Geniet van je volgende etappes. Je hebt nog veel moois voor de boeg! Maar haast je niet, het komt vanzelf onder je voeten door.

  • 18 Mei 2018 - 21:52

    Albert Rammeloo:

    Dat is nou juist het grappige. Ik ken je niet. Behalve van jouw pelgrimage in 2017. Ik lees nu nog regelmatig jouw verslagen. Om te zien wat me te wachten staat. Nou ja, ‘n beetje. Want echt hetzelfde zal het nooit zijn. En dat is maar goed ook.

  • 19 Mei 2018 - 01:23

    Francin:

    Leuk dat je in dat hotel zit. Mooi uitzicht vanaf het dakterras. Maar het was niet op weg naar de bruiloft, wel een andere keer op weg naar Cortona. Toen we naar de bruiloft gingen hadden we al hun trouwkleding in de auto en een hotel waar ik ‘s nachts geen oog dicht deed uit angst dat iemand iets met auto en/of jurken zou willen uithalen. Dat was niet in Piacenza. Veel plezier in de wijnbar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Sinds enkele jaren ben ik 'op rust', gepensioneerd. Wandelen was niet echt mijn ding, maar ik vond het nooit vervelend. Je ziet immers zoveel meer dan wanneer je in een auto, vliegtuig of trein zit.

Actief sinds 08 Feb. 2018
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 37423

Voorgaande reizen:

08 Februari 2018 - 17 Juni 2018

Rome!

Landen bezocht: