Beetje ver! - Reisverslag uit Fidenza, Italië van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu Beetje ver! - Reisverslag uit Fidenza, Italië van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

Beetje ver!

Blijf op de hoogte en volg Albert

20 Mei 2018 | Italië, Fidenza

Vol goede moed vertrokken met in mijn achterhoofd dat ik geen rustdagen meer wil. Ik liep maar wat rond, ging op een terrasje zitten en voelde me tijdens de rustdag in Piacenza doodongelukkig.
Dus op naar de volgende halte. Half acht: wegwezen.
De via Emilia is de SS9 en is een doorgaande weg met aan weerszijden een smal strookje voor fietsers of lopers. Er wordt gereden als gekken. Hoezo doorgetrokken streep? Het gaat te langzaam dus in een stijl die racefanaten kenmerkt wordt er ingehaald, geaccelereerd en geremd.
Er staan eigenlijk best veel ‘monumentjes’ met bloemen en kaarsjes langs deze weg!
Fionrenzuola: eerste communie, alles dicht. Ostello’s niet bereikbaar dus wat doe ik dan, wachten tot half drie of 6 km doorlopen. De Weg van de Franken noemde een klooster waar ik vriendelijk ontvangen zou worden.
Nee dus. Een chagrijn wees me erop dat ik pas om half drie aan de beurt was. En met een hoop gespetter gooide hij de deur dicht.
Om half drie hoorde ik dat er geen slaapplaatsen waren!
Wat doe je dan? Terug? Een agriturismo, een hotel? Doorlopen?
Alles afgeteld en besloten om door te lopen naar Fidenza.
Ik probeerde om vóór 18 uur binnen te zijn en dat lukte.
Ik had toen wel een kleine 44 km onder de voeten gehad. En dat voelde ik.
De Canadese mevrouw (Deirdre) had vrijwel hetzelfde meegemaakt en liep evenals ik op eieren. We hebben er samen een op gedronken, kwamen nog een Amerikaan tegen die hier woont en hadden een gezellig uurtje. De chips en het bier waren lunch en avondeten tegelijk. Zo val ik wel af!
Naar onze voeten hebben we nog niet gekeken. Ik in elk geval nog niet. Behalve stiekem of ik blaren heb...... nee dus! Wat een mazzel.
Voor foto’s had ik niet echt veel tijd vandaag. Andere keer.

  • 20 Mei 2018 - 20:43

    Maartje:

    Das niet goed pap! Wel goed blijven eten hè! Het is niet niks wat je doet daar...

  • 21 Mei 2018 - 03:49

    Eefje:

    Heb je nu drie etappes in één keer gelopen? Dan moet je toch nog eens een rustdag nemen hoor. Misschien op een fijnere plek?

  • 21 Mei 2018 - 09:34

    Adrie Vasterling:

    Appie, dit is zo herkenbaar. Juist op zo'n dag loop je met je ziel onder je arm. Als je wat te doen hebt mis je de familie niet. Je kunt beter twee korte etappes plannen in een streek waar veel te zien is. Die gaat zeker komen als ri. zuiden gaat de bergen in. Op je gemak lopen en wat meer rond kijken onderweg. Die streek waar je nu aan het lopen bent vind ik niet veel aan.Groeten, Adrie.



  • 21 Mei 2018 - 10:26

    Djonnie Soumete:

    Albert een rustdag ...tja niet iedere stad die je tegnkomt is te vergelijken met Maastricht. Een tip: ...niet meer doen gewoon doorlopen.
    Hartelijke groet
    djonnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Sinds enkele jaren ben ik 'op rust', gepensioneerd. Wandelen was niet echt mijn ding, maar ik vond het nooit vervelend. Je ziet immers zoveel meer dan wanneer je in een auto, vliegtuig of trein zit.

Actief sinds 08 Feb. 2018
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 37626

Voorgaande reizen:

08 Februari 2018 - 17 Juni 2018

Rome!

Landen bezocht: