Tromello - Reisverslag uit Tromello, Italië van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu Tromello - Reisverslag uit Tromello, Italië van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

Tromello

Blijf op de hoogte en volg Albert

14 Mei 2018 | Italië, Tromello

Carlo verdient genoemd te worden. De man rijdt op zijn groen-wit-rode fiets en helpt je zo goed hij kan. Hij bracht ons naar een restaurant waar we gewoon goed Italiaans gegeten hebben. Tussen een man of dertig. En een Chinese mevrouw. Allemaal mensen die hier in de omgeving werken en ‘s avonds niet naar huis kunnen.
En vervolgens bracht hij ons terug naar de ostello.
Daar lig ik op een hard oud ziekenhuisbed. Maar ik zal er vast op slapen.
Hier kwam ik Eugenio weer tegen. Die meldde me dat we een boottochtje moeten reserveren voor vrijdag. Dan moeten we ergens de rivier over! Ik loop dus voorlopig met hem, maar ik heb hem ook gezegd dat mijn snelheid niet de zijne is. “Loop maar voorop”.
Ik heb geen foto’s vandaag. Als je ze ziet zeg je dat ze van gisteren of eergisteren zijn. Dus laat ik het even.
Ik heb ook geen foto gemaakt van de mevrouw die op een zijweggetje van de grote weg haar diensten aanbood. Tenminste, zo zag het eruit. Een parasolletje aan de weg en zij twintig meter van de weg af op een stoeltje. Kan natuurlijk ook zijn dat ze haar verloren breiwerkje of een contactlens aan het zoeken was.
Ik liep promp verkeerd. Geen nood, maps.me heeft me er uitstekend uit gered. Liep ik warempel over echt mooie paden dit dorp binnen.
Morgen een kleine 30km naar Pavía. Zes uur eruit. Slaap lekker!

• 15 Mei 2018 - 07:14

Maartje:

Wat voor klandizie heeft ze daar dan? Het klinkt niet druk. Of is ze gespecialiseerd in het plezieren van pelgrims??

• 15 Mei 2018 - 16:26

Albert:

Je ziet dat in Italië wel vaker dat ‘dames van plezier’ zich langs de wegen aanbieden. Althans, ik denk dat het dat was. Misschien helemaal verkeerd, maar Eugenio had het ook gezien en was het met mijn idee eens.
    Of ze een specialisatie had zoal door jou genoemd heb ik niet willen uitzoeken....