Ornans - Reisverslag uit Ornans, Frankrijk van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu Ornans - Reisverslag uit Ornans, Frankrijk van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

Ornans

Blijf op de hoogte en volg Albert

26 April 2018 | Frankrijk, Ornans

26 april
Betrekkelijk laat naar Besancon. Afscheid genomen van mevrouw Knab in Hugier. Vanmiddag moet ze met haar man naar het ziekenhuis om te horen of hij geholpen kan worden aan zijn loop- en spraakproblemen.
De ‘wandeling’ door de buitenwijken van Besancon heb ik gelaten voor wat het was. Ik ben wegens gebrek aan slaapplaats op een zelfgekozen route gaan lopen. Richting zuid oosten naar Ornans. De stad van Gustave Courbet. (Van l’origine du monde. Maar de man heeft zoveel meer gemaakt!) Dat is zo’n 18 km. Een zeer fraaie tocht. Door stille bossen en langs rustige wegen met toch wel zoveel afleiding dat de kilometers snel gelopen konden worden. De bossen zijn inmiddels fris groen. Regelmatig hellingen: we zitten in de Jura. Het weer is fris met een beetje wind. De zon laat zich niet veel zien. Ook daardoor schoot ik snel op.
Zo af en toe dacht ik de ijscoman te horen maar dat bleken de koe-bellen te zijn. Op die zeer weidse hellingen waande ik me al in Zwitserland.
Vandaag en morgen de laatste keer met het kleine rugzakje. Komende zaterdag gaat het er weer ‘vol’ tegenaan.

• 30 April 2018 - 12:43

Rob :

Beetje fata morgana die ijscoman