Moutiers-Haut-Pierre - Reisverslag uit Mouthier-Haute-Pierre, Frankrijk van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu Moutiers-Haut-Pierre - Reisverslag uit Mouthier-Haute-Pierre, Frankrijk van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

Moutiers-Haut-Pierre

Blijf op de hoogte en volg Albert

27 April 2018 | Frankrijk, Mouthier-Haute-Pierre

Als het mooi weer is dan lijkt Frankrijk overal mooi. Maar dan is mijn achtertuin ook aardig.
Laat vertrokken uit Ornans. Na een voor Franse begrippen uitvoerig ontbijt. Weinig kilometers voor de voeten. En halverwege een gezellige picknick met Francine. Erg afwisselend langs de rivier de l’Oue. Een paar kleine, nog lege campings municipal. Een ontmoeting met een groep ruiters. Paarden zijn voor een voetganger erg grote dieren. Beetje afstand houden.
Sebastian kwam me achterop. Die wilde vanwege een apotheek langs de weg lopen. Ik ben na de lunch gewoon op het pad gebleven. Dwz in het dorp Lods steil omhoog naar de kerk en vervolgens een nog steilere weg bovenlangs het dorp. Door grasvelden, langs boomgaarden met actieve bijen en hun korven.
En uitzichten waar ik erg van genoot.
Ik denk dat ik nog geen dag heb gehad als deze. Het gaf ook een fijn gevoel toen ik een bericht kreeg van de curé van Orbe dat ik daar maandag as welkom ben. In Pontarlier wordt het de jeugdherberg.
Morgen kans op een bui. Ik zie het wel. Erg jammer alleen dat mijn steun en toeverlaat van de voorbije week weer naar huis gaat. En voor wie dat dacht: nee, Francine is niet meegelopen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Sinds enkele jaren ben ik 'op rust', gepensioneerd. Wandelen was niet echt mijn ding, maar ik vond het nooit vervelend. Je ziet immers zoveel meer dan wanneer je in een auto, vliegtuig of trein zit.

Actief sinds 08 Feb. 2018
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 37624

Voorgaande reizen:

08 Februari 2018 - 17 Juni 2018

Rome!

Landen bezocht: