Siena! - Reisverslag uit Siena, Italië van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu Siena! - Reisverslag uit Siena, Italië van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

Siena!

Blijf op de hoogte en volg Albert

02 Juni 2018 | Italië, Siena

Dag 13 van de laatste 15 naar Rome.
Een moeilijke nacht omdat een paar slapers al om half vier vertrok. Met het nodige gerommel. Een uur later vertrokken de volgende drie zodat er van lekker doorslapen weinig terecht kwam.
Een korte wandeling (boekje: 16km) toch. Zonder koffie onderweg, helaas. Maar daar was opeens Emilio die een complete bar had gebouwd bij zijn huis. Een watertappunt en daarnaast de gelegenheid om je te laten wassen en scheren maar vooral om even uit te puffen bij koffie en een (voorverpakte) versnapering. Leuke verrassing.
Het hadden ook zes kilometers langs drukke wegen moeten zijn, maar E haalde me over om de VF te volgen. Ik vond dat niet leuk omdat ik daarmee de regie kwijt was. Maar achteraf was het een goede keuze.
Het werd voor mij een route om via de kaart (maps.me) te volgen maar dat lukte maar beperkt. Gps werkte niet zo goed mee zodat ik kwa afstand er steeds naast zat. We liepen vier kilometer meer dan volgens mijn boekje nodig was, maar het waren wel kilometers door vooral een bos dat behalve van vogels weinig andere geluiden liet horen. En inderdaad. De rotsige bodem hadden we niet moeten hebben bij slecht weer. Dan zou het een grote glibberpartij zijn geworden.
Door deze ‘omweg’ kwamen we ook op een punt waar lang geleden ondergrondse waterwerken zijn aangelegd om de moerassen bij Siena mee droog te leggen. Een beetje toeristisch uitje, maar voor een zaterdagmorgen niks verkeerds.
Het laatste stuk omhoog naar Siena is erg hard werken. Dat zeggen de boekjes nooit. Maar dat wist ik me van eerdere gelegenheden te herinneren. Om het centrum te bereiken moet je een zeer steile en lange helling op.
Siena zelf is een mooie stad. Vooral heel erg druk. Ik was er eerder in het najaar. Toen was de stad leeg en koud. Maar niet minder mooi. Toen scheen de zon ook.
Ook vandaag trommelen de contradas. Het is 2 juni dag van de republiek! Een soort nationale feestdag, maar ook weer niet. Maar feest genoeg voor een vrolijk concert van een harmonie ergens op een pleintje, met muziek van Italiaanse grootheden. En vanavond een Italiaanse zangeres op het Piazza del Campo. Ze pakken groot uit!

  • 04 Juni 2018 - 13:51

    Eefje:

    Een nationale feestdag? Er is ook een nieuwe regering geïnstalleerd, begrijp ik. Krijg je daar iets van mee? Of laat je dat gewoon lekker aan je voorbij gaan?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Sinds enkele jaren ben ik 'op rust', gepensioneerd. Wandelen was niet echt mijn ding, maar ik vond het nooit vervelend. Je ziet immers zoveel meer dan wanneer je in een auto, vliegtuig of trein zit.

Actief sinds 08 Feb. 2018
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 37456

Voorgaande reizen:

08 Februari 2018 - 17 Juni 2018

Rome!

Landen bezocht: