Een lang gesprek - Reisverslag uit San Geminiano, Italië van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu Een lang gesprek - Reisverslag uit San Geminiano, Italië van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

Een lang gesprek

Blijf op de hoogte en volg Albert

31 Mei 2018 | Italië, San Geminiano

Een korte etappe vandaag waardoor ik wat langer in San Gemignano kon zijn. Daar was natuurlijk niks aan. Het was overvol met toeristen. Hele hordes achter gidsen aan en bovendien markt.
Op een terras had ik een kort gesprek met een viertal oudere Nederlandse dames uit de buurt van Zwolle.
Hoe het kan dat ik er zo uitzie, geboren 1950. Ik leg uit dat ik een aardige vrouw en lieve schoonmoeder heb cq had.
“Nou zeg....” grinnik!
Iets na San Gimignano ligt een camping. Het personeel is aardig, maar niet meer dan dat. Belangrijker is dat er een zwembad naast ligt. Gratis voor campinggasten. En dat ben ik! Dus......
Je kon het horen sissen.
Een half uur zwemmen. Ik was alleen op een Oost-Europese dame en haar dochtertje na. Maar die zwommen niet.
Dat moest ik iedere dag hebben.

Eugenio en ik hadden een lang gesprek over het waarom van de pelgrimage. Over iets doen wat je nooit gedaan hebt. Over een inspanning en zien hoe je reageert. Maar ook over waarom je katholiek bent. Wat een opvoeding met ‘hel en verdoemenis’ betekent voor je geloof. Geloof je überhaupt ergens in? Kun je je nog thuisvoelen in een organisatie waar regels belangrijker zijn /lijken dan mensen. Waar men hecht aan verhalen uit de derde eeuw na Christus en vasthoudt aan zaken die door mensen in een volstrekt andere tijd zijn geschreven.
Een goed gesprek. Dat hoort hier ook bij.

  • 01 Juni 2018 - 19:11

    Maartje:

    Mooie foto's maareh... je bent positiever over je schoonmoeder dan over je vrouw.... Ik zou het niet pikken...

  • 02 Juni 2018 - 15:21

    Erik Miessen:

    Deze gesprekken houden je ook op de been denk ik?! Zelf vind ik het altijd super interessant dat volstrekt vreemde mensen hun hele leven met je willen delen tijdens een wandeltocht. Misschien omdat je ze daarna (bijna) nooit meer zult zien of spreken?

  • 02 Juni 2018 - 20:49

    Francine:

    Ik ken mijn plaats Maartje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Sinds enkele jaren ben ik 'op rust', gepensioneerd. Wandelen was niet echt mijn ding, maar ik vond het nooit vervelend. Je ziet immers zoveel meer dan wanneer je in een auto, vliegtuig of trein zit.

Actief sinds 08 Feb. 2018
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 37459

Voorgaande reizen:

08 Februari 2018 - 17 Juni 2018

Rome!

Landen bezocht: