Frasne-le-Chateau - Reisverslag uit Frasne-le-Château, Frankrijk van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu Frasne-le-Chateau - Reisverslag uit Frasne-le-Château, Frankrijk van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

Frasne-le-Chateau

Blijf op de hoogte en volg Albert

23 April 2018 | Frankrijk, Frasne-le-Château

23 april
Nat, regen, onweer. De ingrediënten van de wandeling vandaag. Nog maar een paar honderd meter gelopen of het water viel al in ruime mate. En als ik dan mijn regenjack en regenbroek aantrek weet ik al dat het nutteloos is. Na drie uur regen ben je, ook onder de afdekkende en waterdichte kleding zeiknat. Daar helpt niets aan. Misschien na ieder uur een half uur pauze: jas en regenbroek uit en voorkomen dat de transpiratie tussen binnen en waterdichte buitenkleding gaat zitten.

Ik heb vooral de weg gezien. Naar beneden kijken en je als het ware ‘schuldbewust’ nat laten regenen. Je afvragen waarom je dat doet, die ongenadige doorgaande stortdouche. Het voelt als een penitentie.

Hoe dan ook, ik heb mijn koffie in een droge schuur vol landbouwwerktuigen gedronken en kwam daarna warempel Sebastiaan weer tegen. Die had een dagje rust moeten nemen omdat hij zich wat ziek voelde. We zullen elkaar vast nog wel tegenkomen.
In Frasne-le-Chateau stonden we bij de mairie samen een ruim plasje te lekken aan de balie. Sebastiaan kreeg een adres van een mevrouw bij wie hij in huis kon en ik, ik ging met Francine mee. Die waste mijn spullen zodat ik morgen weer tiptop (nou ja) dóór kan.

  • 23 April 2018 - 18:14

    Wim Boesten:


    Hoi Appie

    Ik lees niets over de beproefde " öude 8 " methode Paraplu!!


  • 23 April 2018 - 21:57

    Albert Rammeloo:

    Paraplu’s wegen grammen! Dus die heb ik niet bij me.

  • 25 April 2018 - 10:01

    Ria:

    Alles weer tiptop? Hoe dan ook, een hartelijke groet vanuit een regenachtig Limburg. Straks, vanaf 15 mei, loop ik zo'n beetje achter je aan. Bon Camino, Ria

  • 28 April 2018 - 16:45

    Albert:

    Inderdaad Ria, alles tiptop. Maar prijst de dag niet voor het avond is. Ik heb de neiging om alles te willen organiseren, zeker te weten. Terwijl je veel ontspannener kan wandelen als je je daar minder op focust.
    Ooit adviseerde je me de Pyrénées ‘voetje voor voetje’ over te gaan. Ik had toen nog niet door dat het ‘grapje’ dat je ermee maakte eigenlijk absoluut waar is.
    Je bevestigde mijn lijfspreuk (geleerd van een zeer sympathieke collega bij het ABP): zelden is iets in scherts gezegd dat niet in waarheid is gemeend.

    Op 15 mei hoop ik al ergens in Italië rond te lopen. Francine heeft gezegd dat ik me vooral niet moet haasten. Dus ga ik dat ook niet doen. Wie weet kom ik je op de vf nog tegen. Alvast heel veel succes met de knoken.
    Een pelgrimsgroet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Sinds enkele jaren ben ik 'op rust', gepensioneerd. Wandelen was niet echt mijn ding, maar ik vond het nooit vervelend. Je ziet immers zoveel meer dan wanneer je in een auto, vliegtuig of trein zit.

Actief sinds 08 Feb. 2018
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 37475

Voorgaande reizen:

08 Februari 2018 - 17 Juni 2018

Rome!

Landen bezocht: