Dinant - Reisverslag uit Dinant, België van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu Dinant - Reisverslag uit Dinant, België van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

Dinant

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

26 Maart 2018 | België, Dinant

26 maart 2018
Francine zette me vanmorgen af. Niet veel tijd om afscheid te nemen: het werk roept!
Dan lopen. De mist die we onderweg zagen was weg, de zon scheen. Leeg waren de paden.
Aangekomen in Dinant na een prachtige wandeling langs de Maas. Mooi weer, zeer begaanbare paden, genoeg plaatsen om even te zitten.....
Maar ook erg stil langs de route. Ik kwam niet veel tegen en kerken en kapelletjes waren vooral potdicht. ‘Bezoek het vooral...’ melden de gidsen. Maar de hekken en deuren bleken dicht. Dat begon al in Namen, in de St. Jacobskerk, maar uiteindelijk ook in Bouvignes, op de drempel van Dinant.
Van père Bruno kreeg in een mail ( met excuses voor zijn slechte Nederlands) waarin hij mijn onderkomen in het klooster bevestigt. Ik vond het al knap dat iemand in deze streken je in het Nederlands schrijft!
De mevrouw aan de deur van het klooster wees me waar ik moet zijn. 19.10 uur diner, 8 uur ontbijt! Het onderkomen is spartaans, maar wat wil je dan nog meer? Dak boven je hoofd, een douche en een matras op poten.
Morgen hoor je me klagen, want het schijnt slecht weer te worden. Ook de dagen erna zijn qua weer niet om over naar huis te schrijven. De wandeling morgen gaat door bos en op de verharde weg langs de Maas.

  • 26 Maart 2018 - 17:46

    Frank:

    Dan maar niet naar huis schrijven he. We lezen het zo wel.

  • 27 Maart 2018 - 11:40

    Wim:

    Zag wel mooie terras foto met Leffe. P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Sinds enkele jaren ben ik 'op rust', gepensioneerd. Wandelen was niet echt mijn ding, maar ik vond het nooit vervelend. Je ziet immers zoveel meer dan wanneer je in een auto, vliegtuig of trein zit.

Actief sinds 08 Feb. 2018
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 37410

Voorgaande reizen:

08 Februari 2018 - 17 Juni 2018

Rome!

Landen bezocht: