Verres - Reisverslag uit Verrès, Italië van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu Verres - Reisverslag uit Verrès, Italië van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

Verres

Blijf op de hoogte en volg Albert

08 Mei 2018 | Italië, Verrès

Korte ontmoeting met twee Zwitsers. Ze zijn in een dorp aan de Italiaanse kant vd St. Bernhardpas begonnen.
Het weer is nu (12.15) nog droog.
Het kan verkeren. Ook nu weer. Was het gisteren vermoeiend warm, vandaag was het fantastisch wandelweer. Een mooie tocht. Hoewel het toch ook iets heeft als ‘meer van hetzelfde’. Prachtig vers groen, lawaaiige vogels, geritsel tussen de dode bladeren, wegsprintende salamanders.
Ik pauzeerde in Montjovet, naast de kerk uit de zon. Daar trof ik twee Zwitsers, vader en schoondochter die drie weken samen richting Rome lopen. Zij stapt in Massa aan de westkust van Italië uit. Dan is haar vakantie voorbij.
Na Montjovet ben ik onderlangs (langs de rivier) gelopen, langs de weg. In eerste instantie geen probleem. Dat liep als thuis. Naderhand kregen de wegenbouwers plaatsgebrek en was er geen vluchtstrook meer. De weg lag tussen een vangrail en een betonnen rand van vijftig cm hoog.
Daar kun je maar beter niet lopen. Levensgevaarlijk wanneer er vrachtwagens en bussen langsdenderen. En Italianen die doen alsof ze Verstappen heten, of Hamilton of zo.
Zonder kleerscheuren ben ik in Verres gekomen. In de jeugdherberg. Naast het spoor! Als dat vannacht maar goed gaat.
Om half acht eten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Sinds enkele jaren ben ik 'op rust', gepensioneerd. Wandelen was niet echt mijn ding, maar ik vond het nooit vervelend. Je ziet immers zoveel meer dan wanneer je in een auto, vliegtuig of trein zit.

Actief sinds 08 Feb. 2018
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 37415

Voorgaande reizen:

08 Februari 2018 - 17 Juni 2018

Rome!

Landen bezocht: