Corbeil - Reisverslag uit Corbeil, Frankrijk van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu Corbeil - Reisverslag uit Corbeil, Frankrijk van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

Corbeil

Blijf op de hoogte en volg Albert

13 April 2018 | Frankrijk, Corbeil

Vrijdag 13 april
Vroeg wakker, want Jean-Pierre vertrok om zes uur!
Ik kon blijven liggen, dacht ik. Omdat ik me weer eens niet goed ingelezen had. Het bleken toch ruim 20 km te zijn. Geen winkels of cafe’s onderweg. Gewoon het restje van de lange voie romaine. Smerige kiezel langs stinkende opslagplaatsen van gier.
Een nog saaiere tocht dan gisteren. Maar wel prachtig weer waardoor ik in de zon op het gemak heb geluncht: koffie, brood en chocolade. En een banaan. Dik zal ik er niet van worden.
Sebastiaan vertrok iets na mij en is inmiddels in Corbeil aangekomen.
Marcel, onze gastheer meldde zich met goed nieuws: we eten om zeven uur!
Slapen in een voormalige school. De hele school is niet groter dan een half hedendaags schoollokaal in Nederland. Andere tijden.
Er werd goed voor ons gezorgd. Ontbijt en spullen voor de lunch. En wanneer de rolluiken omlaag gaan is het donker.

  • 14 April 2018 - 20:28

    Myriam:

    Ik volg ,met veel interesse, je blog.Vooral omdat Guido (echtgenoot)&ik deze tocht
    deze zomer willen stappen, vanuit België tot Rome. Wij zouden ongeveer dezelfde
    weg volgen. In Corbeil is je gastheer Marcel, kan je mij een telefoonnr of adres laten weten,
    ( vind niets terug in mijn tochtboek)Hopelijk wordt het landschap wat boeiender, het weer
    zit toch al mee!

  • 14 April 2018 - 20:43

    Albert Rammeloo:

    Idd Corbeil wordt niet in het boekje van Ben Teunissen genoemd. Maar je moet weten dat Monique Songy in Coole bekend is met slaapplekken voor en na Coole. Maak dus vooral gebruik van haar kennis. Vind ze nog leuk ook.
    Telefoon in Corbeil is mw. Mirofle, Beatrice 0033 642197801 Bonne chance.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Sinds enkele jaren ben ik 'op rust', gepensioneerd. Wandelen was niet echt mijn ding, maar ik vond het nooit vervelend. Je ziet immers zoveel meer dan wanneer je in een auto, vliegtuig of trein zit.

Actief sinds 08 Feb. 2018
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 37421

Voorgaande reizen:

08 Februari 2018 - 17 Juni 2018

Rome!

Landen bezocht: