Lausanne - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu Lausanne - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

Lausanne

Blijf op de hoogte en volg Albert

01 Mei 2018 | Zwitserland, Lausanne

1 mei
Beperkt ontbijt. De pastoor wist ook niet precies hoe en wat. Maar een lekkere nespresso.
Het is grijs. Sebastián is er weer en we lopen samen snel. Het is vandaag erg ver en de wegen zijn niet van de meest interessante. Voordeel van Zwitserland is dat er overal winkels zijn. Hoewel vreselijk duur vergeleken met nl of B of F. Voor een glas bier 3,25€ ! Een lekkere pistolet (anderhalf keer die bij ons) 3,50€!
Nou ja, niet zeuren.
De mensen zijn nogal op zichzelf. In Frankrijk groet iedereen, jong en oud, uit zichzelf. Hier passeert Jan en alleman je stuurs zonder een woord te zeggen. Soms, als je zelf wat zegt, krijg je antwoord.
Het wandelen was saai maar werd aardig ‘verstoord’ door de discussies die ik had met Sebastian. Soms loopt hij bijna letterlijk om me heen te springen als een jonge hond wanneer hij een of andere charge uit de Engelse geschiedenis naspeelt. Zijn stok is zijn zwaard en zijn zinnen komen rechtstreeks uit de geschiedenisboeken.
We zongen samen Engelse patriottische liederen (hij voornamelijk woorden en ik het wijsje). Toppunt was dat hij een brief van zijn overgrootvader te voorschijn toverde op zijn telefoon en me die voorlas. 18 maart 1917: dear parents! God has been good for me today. I am alive and well.
Dat was indrukwekkend.
We hebben een snel rondje door de kathedraal van Lausanne gemaakt. Een slaapplaats voor hem geregeld en ik heb er een voor morgen in Villeneuve. (Bij de Paroisse Catholique)
De jeugdherberg voor vannacht ligt zo’n 3,5 km verderop.
Maar nu: mijn was is gedaan en hangt te drogen, om half acht kan ik warm eten en morgen heb ik gratis openbaar vervoer naar het centrum van de stad!
En voor wie het weten wil, mijn voeten hielden zich vandaag voortreffelijk.
Morgen naar Villeneuve (tegen Montreux aan). Ook een behoorlijk eind. De opwinding over wat er in het weekeind moet gebeuren stijgt.

  • 01 Mei 2018 - 21:20

    Rob:

    Indrukwekkend, al helemaal naar Zwitserland gelopen. Zal ongetwijfeld als zeer bijzonder aanvoelen om ‘op eigen kracht’ zo ver te komen.
    En, stelling: hoe meer welvaart hoe meer mensen in zichzelf gekeerd zijn.
    Van waar de opwinding voor het komend weekend?

  • 01 Mei 2018 - 21:20

    Kittie Vasterling:

    Wat moet in het weekend gebeuren ...??

  • 02 Mei 2018 - 04:00

    Eefje:

    In het weekend gaat hij de Sint Bernhardpas over. Nogal een dingetje want het zou kunnen dat er nog sneeuw ligt. Als het te gevaarlijk of moeilijk is, dan neemt hij de bus. Dat is tenminste de belofte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Sinds enkele jaren ben ik 'op rust', gepensioneerd. Wandelen was niet echt mijn ding, maar ik vond het nooit vervelend. Je ziet immers zoveel meer dan wanneer je in een auto, vliegtuig of trein zit.

Actief sinds 08 Feb. 2018
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 37387

Voorgaande reizen:

08 Februari 2018 - 17 Juni 2018

Rome!

Landen bezocht: