Jougne - Reisverslag uit Jougne, Frankrijk van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu Jougne - Reisverslag uit Jougne, Frankrijk van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

Jougne

Blijf op de hoogte en volg Albert

29 April 2018 | Frankrijk, Jougne

Het was hard werken vandaag. We wisten dat het zwaar zou zijn, en dat heb ik geweten. Sebastiaan had op dezelfde kamer geslapen als ik en we vertrokken gezamenlijk uit de jeugdherberg. Maar niet nadat hij op zijn eigen manier een rotzooi had gemaakt bij het tappen van de warme chocolademelk.
Sebastiaan koos ervoor om een andere route te volgen. Hij heeft een ander slaapadres voor vanavond. Dus aan de rand van de stad ging hij rechtdoor en ik linksaf de berg op.
Het waren behoorlijke beklimmingen, de laatste zelfs naar 1200 meter. Die voelde ik. Maar ik kon dóórlopen. En ik had fantastische uitzichten.
Jammer alleen dat een deel van de route doodliep op prikkeldraad. Dus liep ik een eindje terug en begon de LAW aanduiding te volgen. Die leidde in korte zig-zagjes en steile klimmetjes naar een weiland waar ik wel door de afrastering kon.
De dorpen hier zijn allemaal ingericht voor de wintersport. Zonder sneeuw is het eigenlijk geen gezicht. Kale bebouwing, brede straten waar je weinig fantasie nodig hebt om je iets van een ski-namiddag voor te stellen.
Ik loop in een soort ‘hier-en-nu-bubbel’. De voorbije weken zijn niet meer aan de orde en morgen, overmorgen, laat staan volgende week daar denk ik helemaal niet aan. Ik weet dat Zwitserland en Italië eraan komen. Maar momenteel geniet ik na een fantastische douche, rozezacht van de muziek in mijn hotel. Niks moet. Er is niet veel dat kàn op dit moment. Maar leven met de beperkingen van het moment, weten dat ze er zijn maar je er niet druk om maken..... lekker!
Je kàn natuurlijk een verband leggen met ‘depressie’ waartegen wandelingen kunnen helpen. Maar ik zie het voorlopig als een fantastische ontspanning, de verveling voorbij!

  • 30 April 2018 - 13:08

    Tom Sanders:

    Hallo Appi,

    Geweldig om je zo te kunnen volgen. Ben best wel jaloers op jou .. heerlijk op je eigen tempo de hele dag bezig zijn en deel uit maken van de natuur. Veel succes verder!

  • 30 April 2018 - 16:57

    Maartje:

    Mooi omschreven pap! Meditatief lijkt het me. Tenminste... naast de enorme inspanning!

  • 30 April 2018 - 16:58

    Maartje:

    Mooi omschreven pap! Meditatief lijkt het me. Tenminste... naast de enorme inspanning!

  • 30 April 2018 - 19:21

    Lambert:

    Precies zoals de. Pelgrimstocht hoort te zijn . Geweldig!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Sinds enkele jaren ben ik 'op rust', gepensioneerd. Wandelen was niet echt mijn ding, maar ik vond het nooit vervelend. Je ziet immers zoveel meer dan wanneer je in een auto, vliegtuig of trein zit.

Actief sinds 08 Feb. 2018
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 37631

Voorgaande reizen:

08 Februari 2018 - 17 Juni 2018

Rome!

Landen bezocht: