Les Archots - Reisverslag uit Chalindrey, Frankrijk van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu Les Archots - Reisverslag uit Chalindrey, Frankrijk van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

Les Archots

Blijf op de hoogte en volg Albert

19 April 2018 | Frankrijk, Chalindrey

19 april
Het was erg warm vandaag. Het liep niet gemakkelijk, maar dat lag aan de banden van mijn rugzak. Ik heb die nu wat bijgesteld waardoor het veel minder pijn doet. Sommige stukken waren redelijk steil, maar ik stelde me voor dat een pelgrim geduldig moet zijn.
In Pailly nam ik een omweg nadat een meneer in de lokale mediatheek mijn fles met vers (= fris) water had gevuld. In Chalindrey is een bar en men zegt ook winkels. In ieder geval wat limonade.
De etappe van vandaag is erg kort, dus ondanks dat ik pas om half negen in Langres ben weggegaan, ga ik redelijk vroeg in Les Archots aankomen. Ik noemde 16 uur maar het zou weleens veel vroeger kunnen worden.
Zoekend naar de winkel kon ik in de presbytere (pastorie) bij twee heel aardige dames een stempel krijgen. Hun pastoor zit in Rome dus namen zij even waar. Hoezo is het priesterschap alleen voor mannen? Dergelijke opvattingen zijn al net zo achterhaald als de gezichtsluier bij moslima’s. Allemaal zaken die ménsen bedacht hebben op basis van ideeën die vandaag de dag volstrekt achterhaald zijn.
De winkel (Leclerc express) is voor de middagpauze gesloten. Dat kom je in Frankrijk toch niet zoveel meer tegen. Dan maar even tegen de muur hangen tot ie weer open gaat.
En toen door het bos naar de chambres d’hôtes. Ook al knap prijzig naar nu blijkt, en in een onderkomen dat zomaar in een griezelfilm kon meedoen. Hier hoor je niets anders dan de vogels in het bos, geruis van de beek en zeer onverklaarbare geluiden in huis. Soms kraakt er iets, soms schuift er iets, geritsel boven je hoofd. Ik kan wel gaan verzinnen wat het zou kunnen zijn, maar straks haal ik nog van alles in mijn hoofd.
Dat van de prijs had wel in het boekje vermeld gemogen. Er zijn hotels die beter geoutilleerd zijn en maar 5€ meer kosten.
In dit concrete geval raad ik pelgrims aan om toch maar voor een slaapplek in Chalindrey te kiezen.
De patron vertelde me dat wat er op het dak ritselt ‘Petites animaux’ zijn die ‘sont pas mechants’. ‘Ils cherchent refuge...’ Hij zei er nog net niet bij ‘comme toi’.

Tags: Les Archots

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Sinds enkele jaren ben ik 'op rust', gepensioneerd. Wandelen was niet echt mijn ding, maar ik vond het nooit vervelend. Je ziet immers zoveel meer dan wanneer je in een auto, vliegtuig of trein zit.

Actief sinds 08 Feb. 2018
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 37499

Voorgaande reizen:

08 Februari 2018 - 17 Juni 2018

Rome!

Landen bezocht: