Signy l’Abbaye - Reisverslag uit Signy-l'Abbaye, Frankrijk van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu Signy l’Abbaye - Reisverslag uit Signy-l'Abbaye, Frankrijk van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

Signy l’Abbaye

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

06 April 2018 | Frankrijk, Signy-l'Abbaye

Vrijdag 6 april 2018
Liep op een helling te mijmeren dat het bij dit prachtige weer niet erg zou zijn om verkeerd te lopen. Het bleek enkele minuten later dat ik de daad bij het woord had gevoegd en een afslag miste!
Halverwege kwam ik bij een vreselijk zompig stuk over een bospad. Kilometer of drie ploeteren in de blubber. Omgeleid worden over iets hogere en dus drogere stukken. En dan opeens lucht en licht: doel in zicht en na drie passen ben je de ellende vergeten.
Even de benen strekken in Signy l’Abbeye colaatje drinken en dan maar dóórgaan. Het was pas twee uur.

Dus doorgelopen naar Lalobbe. Ik had echt nog wat tijd over. Een vriendelijke mevrouw reed me terug naar Signy. Daar hebben we samen gegeten! En we deelden de hotelkamer. Gezellig.
Ondertussen loop ik met de vraag wat dat is: jezelf tegenkomen. Ik kom van alles tegen. Ouders met hun kinderen, bejaarden op een dagje uit, mannen achter een glas bier in een café, een eerste mestkever, een pinksterbloem. Maar mezelf? Kan iemand proberen om dat uit te leggen? Maar dan wel concreet en niet te zweverig.
Vanavond nog de luxe van een hotel.
Morgen loop ik naar Château-Porcien. Ongeveer 25 km.

Ik kon dit pas op zaterdag plaatsen. Aan de internetverbinding kan nog veel verbeteren!

  • 07 April 2018 - 10:16

    Annelies:

    Ab, man.....
    Ik moest het 2x lezen want wat stond daar nou?
    Geniet van het weekend met z’n 2-en en dikke tût voor die lieve gezellige mevrouw@

  • 07 April 2018 - 10:21

    Hanneke:


  • 07 April 2018 - 13:03

    Eefje:

    Haha, ja ik moest het ook een paar keer lezen! Wablief?! Maar ik denk dat ik de mevrouw wel ken, dus dan is't goed.

  • 07 April 2018 - 13:07

    Maartje:

    Jezelf tegenkomen: tegen persoonlijke grenzen aanlopen, meer over jezelf te weten komen omdat je in allerlei omstandigheden voornamelijk jezelf hebt om te observeren en niet wordt afgeleid door anderen?

  • 09 April 2018 - 11:56

    Rob:

    Kijk, daar is een pelgrimage voor: nadenken over het leven, over jezelf. Dat sluit dus helemaal aan bij wat Maartje je schreef.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Sinds enkele jaren ben ik 'op rust', gepensioneerd. Wandelen was niet echt mijn ding, maar ik vond het nooit vervelend. Je ziet immers zoveel meer dan wanneer je in een auto, vliegtuig of trein zit.

Actief sinds 08 Feb. 2018
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 37622

Voorgaande reizen:

08 Februari 2018 - 17 Juni 2018

Rome!

Landen bezocht: