Koud! - Reisverslag uit Hoei, België van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu Koud! - Reisverslag uit Hoei, België van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

Koud!

Door: Albert Rammeloo

Blijf op de hoogte en volg Albert

18 Maart 2018 | België, Hoei

Het is nog wat oefenen. Gisteren heb ik mijn rugzak gepakt met wat ik minimaal nodig dacht te hebben. Vergeet ik nota bene mijn muts. En die was met de snijdende wind van vandaag zeer nuttig geweest.
Francine bracht me naar waar ik vorige keer was gebleven:St. Severain. Bij de pastorie belde ik aan voor mijn stempel. Ik had er niet op gerekend dat ook pastoors wel eens uitslapen. Dus de arme man kwam op slippers en in een krappe witte badjas open doen. Excusez-moi!
Lopen in de vrieskou. In een gure wind. Heb ik dat ook eens gedaan. Laat verder maar.
Het was een saaie etappe. Mensen blijven binnen of ze razen in auto’s op topsnelheid langs
Onderweg boterhammen gegeten en koffie gemaakt met heet water uit de thermo! Een paar weken geleden had ik om 10 uur ‘s morgens in een soort koning klant test drie flessen gevuld met kokend water. Het water in de ouwe trouwe V&D fles had de volgende dag nog een temperatuur van meer dan 50graden. Niet lekker meer voor koffie, maar het toont de degelijkheid van deze fles tegenover een Sigg die het na zes uur al liet afweten (nog n treurige 40 graden).
In Huy aangekomen heb ik met respect kennis genomen van ‘de muur van Huy’. Daar moeten wielrenners tegenop tijdens de Waals Pijl. Knap steil.
Het stadje ligt er leeg, koud en winderig bij. Onder de stoomwolken van de kerncentrale. Dat voelt niet lekker. Maar Huy is wel iets om eens naar terug te komen.
Mijn onderkomen is een boerderij uit 1700. Mooi uitzicht over Huy. Vriendelijke mannen die hun kamers (Airbnb) verhuren aan werklui en af en toe een pelgrim op weg naar Santiago of Rome.

  • 18 Maart 2018 - 19:43

    Hans Siemensma:

    Fantastisch Ap. Leuk om je verslagen weer te lezen! Je foto's staan overigens gekanteld, technisch probleempje?

  • 18 Maart 2018 - 22:36

    Kittie Vasterling:

    Heel leuk deze reisvolg site op een van de foto's zie ik een palmboom, hoezo koud ?

  • 19 Maart 2018 - 12:58

    Niek Baetsen:

    Hoi Albert,

    Nu al reeds vertrokken. Ik dacht dat je pas in mei zou vertrekken.
    Het lijkt me nu geen pretje met deze kou.
    De muur van Huy heb ik al eens proberen te bedwingen met de fiets.
    HEt is me gelukt. Maar vraag niet hoe.

    Verder veel succes. Ik zal je verhalen met veel interesse lezen

  • 19 Maart 2018 - 13:07

    Erik Miessen:

    Snijdende kou geeft het wandelen inderdaad een extra dimensie. Begrijp ik goed dat je nu al "echt" op weg bent naar Rome? Ik ben benieuwd naar je reisverhalen, respect dat je zo snel na Compostella een volgende pelgrimsroute oppakt! Succes met alle ontberingen en geniet van de mooie momenten!!

  • 19 Maart 2018 - 16:54

    Djonnie Soumete:

    De Muur van Huy; ooit gedacht dat ik 'em zou kunnen opfietsen maar voor de eerste bocht moest ik afhaken Inderdadad petje af voor de echte mannen die zonder petje in de vrieskou wandelen.

  • 19 Maart 2018 - 18:26

    Aneta Van Balgooy:

    Hoi Albert
    Drink je warm met whisky!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Sinds enkele jaren ben ik 'op rust', gepensioneerd. Wandelen was niet echt mijn ding, maar ik vond het nooit vervelend. Je ziet immers zoveel meer dan wanneer je in een auto, vliegtuig of trein zit.

Actief sinds 08 Feb. 2018
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 37439

Voorgaande reizen:

08 Februari 2018 - 17 Juni 2018

Rome!

Landen bezocht: