Water! - Reisverslag uit Berceto, Italië van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu Water! - Reisverslag uit Berceto, Italië van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

Water!

Blijf op de hoogte en volg Albert

22 Mei 2018 | Italië, Berceto

Het was me het dagje weer! Geen weer klinkt beter. Ontzettend slecht weer nóg beter. Heel veel regen. ‘s morgens al, want aan de lunch hebben we zitten uitdampen. En geloof maar niet dat je met een duur regenjack droogblijft. Je kan het ding in de kleinste vorm opvouwen, maar drooghouden, ho maar! Ik was van kruin tot teen drijfnat. Inclusief kleding.
In het bos was het erg lastig lopen omdat de weg versperd was met alles wat je kan bedenken. Vooral takken en grote regenplassen. Stevig klimmen op een blubberbodem, daar kom je niet op vooruit. Misten we ook nog ‘n paar tekens. Dat betekent dus meters extra.
En denk je alles gehad te hebben, moesten we bij binnenkomst in Berceto nog eens ‘n paar keer een modderhelling op en uiteindelijk weer af op een pad van meest ronde stenen. Als het geregend heeft laat je dergelijke paden eigenlijk links liggen.
De herberg is van een parochie. Deze keer wat beter geoutilleerd dan gisteren. Toen bleken we geen gas te hebben waardoor we de gekochte soep alleen heel erg ingewikkeld konden opwarmen. Niet eigenlijk, dus vonden we een nieuwe koude aspergesoep uit. Je hoeft maar geen honger te hebben.

• 22 Mei 2018 - 20:34

Erik Miessen:

Tja Appie, ik leef met je mee. Ontberingen lijken helaas altijd wel onderdeel uit te moeten maken van wandeltochten, zeker in het geval als deze zich -zoals in jouw situatie- over meerdere weken/maanden uitspreidt.
    Mijn ervaringen met regenkleding is: niet doen, niet aantrekken en ook nooit meenemen (scheelt weer ruimte en gewicht). Nat worden doe je toch wel, is het niet van de regen dan wel van de condens, die zich aan de binnenkant ophoopt en niet weg kan.
    Verder geniet ik elke keer van je verslagen, is het niet via deze blog dan wel op Facebook. Geniet van je laatste weekjes richting Rome en vooral van de wisselende omgevingen en alle vriendelijke en lieve mensen, die jou en je wandelmaatjes (soms geen, soms één en soms meer) zo hartelijk ondersteunen met mooie en minder mooie slaapplekken met of zonder een prima maaltijd.
    Succes en tot een volgend bericht!

• 22 Mei 2018 - 22:59

Adrie Vasterling:

Appie, militairen lopen vaak met poncho's deze vallen over rugzak heen waardoor die ook droog blijft en is ruimer om het lichaam weer door bepakking. Hierdoor meer ventilatie denk ik. Zag vanavond weerkaart van W-Europa zag er niet best uit voor Italie, eerlijk gezegd. Hoge druk op hoge breedte houdt meestal langer aan, betekend depressies onder langs dus over Spanje, Italie enz.
    Houd vol, je bent er bijna. Adrie.