Chateauvillain - Reisverslag uit Châteauvillain, Frankrijk van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu Chateauvillain - Reisverslag uit Châteauvillain, Frankrijk van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

Chateauvillain

Blijf op de hoogte en volg Albert

16 April 2018 | Frankrijk, Châteauvillain

Vanmorgen, toen ik met het gemeentehuis van Chateauvillain belde zei de juffrouw dat ik er vóór 17.30 uur moest zijn. Daarna zou het gemeentehuis dicht zijn. En dus geen sleutel voor de refuge. Ik moest even nadenken over dix-sept, want alleen het sept was doorgedrongen. Maar na wat heen en weer gepraat begreep ik het en realiseerde ik me dat ik dan toch door moest stappen.
Prachtig Frans ontbijt: sloten koffie, stukken vers stokbrood, boter en jam. Om acht uur weg tijdens prachtig maar koud wandelweer. Als een kieviet gelopen. Zonder veel problemen. Toch even binnen gegaan in Clairvaux. Het is toch een monument uit de christelijke kerkgeschiedenis. Abt Robert die daar een orde stichtte die behoorlijk wat overhoop haalde: bid en werk, en geen flauwekul. Niks tierlantijnen of zelfverheerlijking, laat staan verrijking. De man moest de kruistochten aan gaan prijzen. Hij heeft dat toch met verve gedaan, want ze zijn gegaan! Maar hij kon zich er niet mee verenigen en heeft een denkbeeldige vinger uitgestoken naar de paus en hem zijn opdracht teruggegeven.
Daarna door de velden en veel langs d-wegen naar Chateauvilliers. In een dorp raakte mijn drinkwater op. Dus zocht ik een waterpunt: werkte niet. Dan het gemeentehuis: stiekem op het toilet geprobeerd water te tappen: geen druppel. Daarna bij iemand aangebeld: wilt u mijn fles vullen? Nee meneer, ik geef u een fles vittel, het water dat uit mijn kraan komt is nogal geel. Ik wist als verwende Nederlander niet wat ik hoorde: jaune! Schijnt hier nog wel eens voor te komen.
Doorlopen!
Om 16.30 uur was ik in Champlitte. Toch ook drie kerken tegen gekomen die open waren!

En dus was het vandaag de beurt aan de magnetronmaaltijd. Met een blikje bier. En yoghurt toe!

Minpuntje was dat ik vandaag las dat Jos Ducheine is gestorven. Oud collega bij Philips. Sympathieke man. Weg, zomaar ineens. Althans voor mij. Een jaar geleden verheugde hij zich nog op het begin van de lente!

  • 16 April 2018 - 21:55

    Lambert:

    Nou, boven op de hoogvlakte in het Peak District dronken we ook roestig ijzerwater met veensmaak.

  • 16 April 2018 - 22:08

    Adrie Vasterling:

    Dus niet zeuren, begrijp ik. Heb jullie omgeboekt naar de ruime stoelen, je hebt 15 K en H voor francien of omgekeerd. Ik vind het eerlijk gezegd maar afzien tot nu toe maar gelukkig is het weer goed. Groetjes, adrie.

  • 17 April 2018 - 09:15

    Olga:

    Hoi Albert, was gister bij Ria die me op jouw blog wees. Vandaag even bij-gelezen en ga je volgen. En terugdromen naar vorig jaar. Je hebt zo te lezen al meer regen gehad dan ik mijn hele tocht bij elkaar, ik kwam aan een totaal van ongeveer zes uur, zes dagen had ik al puur geluk genoemd.

    Veel wandelplezier, focus op het mooie wat je ziet. En jezelf tegenkomen.. Dat klinkt alsof je in conflict raakt. Misschien groet je jezelf wel en loop je samen door. Niet alles hoeft altijd een strijd te zijn! Maar goed, dat is slechts mijn visie.

    Ik kijk uit naar je volgende berichtjes! Het ga je goed! Gr. Olga

  • 17 April 2018 - 20:53

    Francine:

    Je zou vrijdag toch pas in Champlitte zijn?
    Je gooit de planning door de war. Niet zo hard lopen!

  • 18 April 2018 - 08:24

    Ria:

    Dag Albert, een hartelijke groet Na wat hapering in mijn computer kan ik je weer volgen. Je hebt het kunnen lezen: pelgrims die elkaar weer opzoeken. Je bent een kordate wandelaar. Alle goeds op je tocht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Sinds enkele jaren ben ik 'op rust', gepensioneerd. Wandelen was niet echt mijn ding, maar ik vond het nooit vervelend. Je ziet immers zoveel meer dan wanneer je in een auto, vliegtuig of trein zit.

Actief sinds 08 Feb. 2018
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 37363

Voorgaande reizen:

08 Februari 2018 - 17 Juni 2018

Rome!

Landen bezocht: