De eeuwige stad - Reisverslag uit Rome, Italië van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu De eeuwige stad - Reisverslag uit Rome, Italië van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

De eeuwige stad

Blijf op de hoogte en volg Albert

14 Juni 2018 | Italië, Rome

En dan is het voorbij. Al die dagen lopen. Met alles wat erbij hoort. Terwijl mijn woorden over de kleine hoeveelheid regen die me ten deel is gevallen nog naklinken in mijn hoofd, braken de wolken boven Rome een golf water uit die mijn sandalen niet aankunnen. Ineens is het Sint Pietersplein onder luid geroep leeg. Een grote groep mannen loopt paraplu’s en poncho’s te verkopen en doen goede zaken. De gillende ambulances op straat lijken nog hysterischer te klinken dan ze voorheen al deden.
Maar ik ben er!
Om half vijf begonnen er al mensen te rommelen en in te pakken. Wat bezielt ze? Luidruchtige ritssluitingen en plastic zakken. Deuren die niet zachtjes dicht kunnen en een hoofdlamp die per sé gebruikt moet worden. Blijf dan maar eens slapen. We waren dus om zes uur buiten!
Het laatste stuk was eenvoudiger dan ik dacht. Stevig doorgelopen langs de via Trionfale. Het was soms ronduit levensgevaarlijk, maar als je ogen in je rug hebt zoals ik, dan kom je ‘n heel eind.
Eugenio geloofde er niet in en haakte linksaf, via een andere weg naar de eeuwige stad. Hij was maar anderhalf uur later op het plein dan ik. Toen had ik al mijn bezoek aan de Friezenkerk gebracht en mijn rugzak naar het hotel.
Op het plein had ik natuurlijk een gelukzalig momentje, brok in mijn keel, maar zoal in Santiago ging dat grotendeels verloren in het enthousiasme van Eefje, Maartje en Guus, die meteen op zoek gingen naar een webcam! Ook het enthousiasme van de mevrouw in de Friezenkerk was hartverwarmend.
Morgenochtend ga ik de ontbrekende stempels en de oorkondes halen. Dan sluit ik deze reis op en met papier af en maak me klaar voor de reis naar huis.

  • 14 Juni 2018 - 14:47

    Lambert:

    Dag Appie,

    Als een spannend verhaal al jouw belevenissen gevolgd. Met groot ontzag en bewondering. En natuurlijk strontjaloers, terwijl ik me hier zit te verbijten over de maar zeer slecht genezende ontstoken achillespees.
    Maar dat doet niets af aan jou prestatie. Benieuwd om de verhalen uit jouw eigen mond te horen, verheug me erop. Morgen een mooie afwikkeling van de papieren rompslomp en een goede thuisreis gewenst.

    Groetjes
    Lambert

  • 14 Juni 2018 - 14:47

    Lambert:

    Dag Appie,

    Als een spannend verhaal al jouw belevenissen gevolgd. Met groot ontzag en bewondering. En natuurlijk strontjaloers, terwijl ik me hier zit te verbijten over de maar zeer slecht genezende ontstoken achillespees.
    Maar dat doet niets af aan jou prestatie. Benieuwd om de verhalen uit jouw eigen mond te horen, verheug me erop. Morgen een mooie afwikkeling van de papieren rompslomp en een goede thuisreis gewenst.

    Groetjes
    Lambert

  • 14 Juni 2018 - 14:51

    Olga:

    Santé Albert. Dat heb je toch maar mooi gedaan!
    Bedankt dat ik mocht meereizen. Trip down memorie land.
    Geniet van je prestatie.

  • 14 Juni 2018 - 15:01

    Carla:

    Dag Albert,
    We hebben je reis voortdurend gevolgd en je bewonderd om je doorzettingsvermogen.
    Je hebt het grandioos gedaan en wensen jou een behouden thuiskomst.
    Kees stelt als volgend reisdoel de Noordpool voor; minder stoffig en warm.
    Liefs Carla

  • 14 Juni 2018 - 17:01

    Jos Boesten:

    Fantastisch ap!

  • 14 Juni 2018 - 17:01

    Jos Boesten:

    Fantastisch ap!

  • 14 Juni 2018 - 17:06

    Annelies:

    Diepe, diepe buiging voor jou, HULDE voor deze prestatie. Wat was het een genot om elke avond jou dagreport te lezen, geweldig. Ik zal het gaan missen. Geniet van deze prestatie en je thuiskomst, dikke tût

  • 14 Juni 2018 - 18:38

    Els Wagemans:

    Gefeliciteerd met het ongeschonden bereiken van je bestemming. Respect voor je doorzettingsvermogen.
    Hartelijk dank dat ik mee mocht genieten van je belevenissen. Ik wens je een mooi verblijf in Rome en een goede thuisreis.

  • 15 Juni 2018 - 10:13

    Harry Quaedvlieg:

    Auguri, Albert!
    Een geweldige prestatie en wat een voldoening als je mag aankomen.
    Geniet en laat maar binnenkomen wat in een lange traditie van pelgrims je mag staan! Toch geweldig! Genoten van je laatste verslagen.
    Harry

  • 15 Juni 2018 - 16:14

    Andre ,de Compostchauffeur Uit Het Veld In Reims:

    Gefeliciteerd met je geweldige prestatie
    geniet ervan, en nog een behouden thuiskomst!
    Groetjes, Andre

  • 15 Juni 2018 - 17:53

    Tom Sanders:

    Proficiat Appie, ik heb je reis helemaal kunne volgen via deze app.
    Tot gauw, Tom

  • 16 Juni 2018 - 06:47

    Petra Beumers- Sirre:

    Beste Appie

    Wat een geweldige prestatie!! Heel erg knap! Geniet nog van het prachtige Rome en tot gauw in de Seipgensstraat!

    Groet, Petra Beumers- Sirre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Sinds enkele jaren ben ik 'op rust', gepensioneerd. Wandelen was niet echt mijn ding, maar ik vond het nooit vervelend. Je ziet immers zoveel meer dan wanneer je in een auto, vliegtuig of trein zit.

Actief sinds 08 Feb. 2018
Verslag gelezen: 3965
Totaal aantal bezoekers 37261

Voorgaande reizen:

08 Februari 2018 - 17 Juni 2018

Rome!

Landen bezocht: