Afscheid - Reisverslag uit Montefiascone, Italië van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Montefiascone, Italië van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

Afscheid

Blijf op de hoogte en volg Albert

08 Juni 2018 | Italië, Montefiascone

Afscheid van Fabio en Davide. Ze zijn terug naar huis. Hun vakantie is voorbij. Dat merkte ik al bij Fabio die de laatste twee dagen bij voortduring werd gebeld door klanten. Zelfs tijdens de vakantie moet je klaarstaan.
Gisteravond hadden we al een extra kop koffie met een fantastische grappa gedronken als ‘ciao-momentje’ voor de mannen. Daarvóór had Eugenio risotto gemaakt. Erg lekker en erg stevig. Aan groenten lijken Italianen niet veel te doen, althans niet op onze manier. Gemengde sla, veel kaas en brood. En een goed glas wijn.
Gisteren zag ik ergens onderweg een grote verzameling ‘pennen’ van een stekelvarken langs de weg. Vandaag nog een keer maar nu met het stekelvarken er nog aan. Aangereden bij het oversteken en behoorlijk beschadigd aan zijn kop. De aaseters deden zich eraan tegoed. (Ik zou het slecht doen als lijkschouwer!) na Frankrijk was ik dit niet meer tegengekomen.
Inmiddels ben ik aanbeland in convento di cappuccini bij Montefiascone, je weet wel: van de Est! Est! Est!. Een uitstekende witte wijn.
Vanwege de weersvoorspelling aten we in het klooster. Primitief, maar ook erg gezellig. De voorspelling kwam niet uit, dus ook nog een koffie gaan halen in een bar vlakbij. Daarna afscheid van Angelo en Francesco die morgen een dubbele etappe lopen. Leuke enthousiaste knullen vol plannen voor hun toekomst.

  • 08 Juni 2018 - 19:54

    Rob:

    Niet echt een pelgrimage als je voortdurend zaken aan het doen bent.
    Maar misschien was het voor die Fabio gewoon een gezellige wandeling.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Sinds enkele jaren ben ik 'op rust', gepensioneerd. Wandelen was niet echt mijn ding, maar ik vond het nooit vervelend. Je ziet immers zoveel meer dan wanneer je in een auto, vliegtuig of trein zit.

Actief sinds 08 Feb. 2018
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 37361

Voorgaande reizen:

08 Februari 2018 - 17 Juni 2018

Rome!

Landen bezocht: