Uitzichten! - Reisverslag uit Acquapendente, Italië van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu Uitzichten! - Reisverslag uit Acquapendente, Italië van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

Uitzichten!

Blijf op de hoogte en volg Albert

06 Juni 2018 | Italië, Acquapendente

Het was (nog) stil vanochtend. Iedereen was al vertrokken en wij waren nog op zoek naar koffie! Ging de bar pas om zeven uur open. Maar dan ook met verse ‘brioche’. Je kon ze twee straten verderop ruiken. Veel groter is het dorp Radicofani ook niet.
Dus voor ons doen erg laat vertrokken. Daar stond tegenover dat de wandeling geen 31 maar 24 km was. Waarvan een km of 8 langs een drukke weg. Niet echt ‘je dat’ maar dat schijnt hier toch wel vaker voor te komen. Het is ook niet echt te vermijden.
Fabio is weer helemaal hersteld. Gisteren hadden we ons deerlijk vergist. We rekenden op de aanwezigheid van meer bars of andere gelegenheden waar je iets voor in je maag kan krijgen. Maar er was niets! Ik denk dus dat Fabio de man met de hamer is tegengekomen. Te lage bloedsuikerspiegel bij grote inspanning en gebrek aan eten. Water alleen is dan niet voldoende. Douchen, eten en slapen hielp hem er weer bovenop.
Het loopt nu wat gemakkelijker lijkt het. We worden allemaal een beetje moe, denk ik. Dus lopen we wat voorzichtiger. De uitzichten zijn echt spectaculair. Ik loop naar een top en kan dan kilometers ver om me heen kijken. 360 graden!
In de verte de stoom van thermische baden. Want industrie met schoorstenen heb ik nog niet gezien.
De dorpen zijn middeleeuws. Ik ben erg nieuwsgierig naar die tijd en kan hier mijn hart ophalen. De ostello waar we nu slapen (in Aquapendente) is een voorbeeld van zo’n oud middeleeuws gebouw. Hoge balken zolderingen, prachtige trappen en gewelven. Onderdeel van een oud kloostercomplex.
Morgen naar Bolsano!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Sinds enkele jaren ben ik 'op rust', gepensioneerd. Wandelen was niet echt mijn ding, maar ik vond het nooit vervelend. Je ziet immers zoveel meer dan wanneer je in een auto, vliegtuig of trein zit.

Actief sinds 08 Feb. 2018
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 37230

Voorgaande reizen:

08 Februari 2018 - 17 Juni 2018

Rome!

Landen bezocht: