Er kwam maar geen eind aan..... - Reisverslag uit Lucca, Italië van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu Er kwam maar geen eind aan..... - Reisverslag uit Lucca, Italië van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

Er kwam maar geen eind aan.....

Blijf op de hoogte en volg Albert

27 Mei 2018 | Italië, Lucca

Weer een erg warme dag. Even niet opgelet en ik liep verkeerd. Begint E een heel verhaal over waar en hoe het mis ging. Maar dat boeide me niet zo. Gewoon verkeerd gelopen: terug of door en weer op de goeie weg uitkomen. Ik was nijdig op mezelf. We kozen ‘doorlopen’ maar dat betekende steil omhoog over enkele honderden meters. Volgens mij was ik vervolgens als vuurtoren in de wijde omtrek te zien.
Een gelukje: in deze streken vind je heel erg veel fontanas. Dat zijn watertappunten. Ofwel een zuiltje met een kraan (druk of draai) die in tijden van hitte je grootste vrienden worden. Vind je ze niet zo gauw in het dorp, zoek dan bij de begraafplaats. Bijna altijd goed.
Het was lang naar Lucca. Met aan het eind een enorme boog om de drukke toegangsweg heen. Vrijwel zonder schaduw. Aan het eind bleek de schade mee te vallen. Mijn voeten en enkels beginnen wel pijn te doen. Misschien helpt het om me voorlopig te concentreren op de wat kortere afstanden en er niet meteen combinaties van te willen maken. (Om zodoende sneller in Rome te zijn.)
Lucca is vooral erg leeg. Veel leegstand en stratenmakersactiviteiten. Het hotel waar we zo blij mee waren is verdwenen. Het lijkt leeg te staan. Ik was niet van plan om er heen te gaan, maar het verschil met deze ostello is wel enorm. Hoewel, Donatella, de huisbewaarder zei tegen me toen ze vertrok:”Albert, give me a kies”. Wablief? Niks aan de hand: twee kussen op de wangen ten afscheid. Dat heb ik nog in geen enkel hotel meegemaakt!

  • 28 Mei 2018 - 11:40

    Olga:

    Waarom haasten Albert? Drie keer met je ogen knipperen en het is allemaal voorbij. Voor je het weet is dat waar je maanden naar uitgekeken hebt aan je voorbij geracet omdat het doel harder trok dan de weg. Rem er op zou ik zeggen!
    Leuk dat je een wandelmaatje hebt gevonden. "Heb je voldoende ruimte voor nieuwe ontmoetingen" vroeg de advocaat van de duivel...

    Bovenstaande is slecht allemaal ter overweging, wil me nergens mee bemoeien want je doet het fantastisch. Maar de wagen van tijd heeft geen achteruit, nu is het moment. Succes met je weg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Sinds enkele jaren ben ik 'op rust', gepensioneerd. Wandelen was niet echt mijn ding, maar ik vond het nooit vervelend. Je ziet immers zoveel meer dan wanneer je in een auto, vliegtuig of trein zit.

Actief sinds 08 Feb. 2018
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 37222

Voorgaande reizen:

08 Februari 2018 - 17 Juni 2018

Rome!

Landen bezocht: