Santa Cristina e Bissone - Reisverslag uit Santa Cristina e Bissone, Italië van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu Santa Cristina e Bissone - Reisverslag uit Santa Cristina e Bissone, Italië van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

Santa Cristina e Bissone

Blijf op de hoogte en volg Albert

16 Mei 2018 | Italië, Santa Cristina e Bissone

Wanneer iedereen nerveus begint te worden bij het opstaan, moet ik me heel erg inhouden. Ik wil dan automatisch meegaan in de stroom. Om me heen drie mannen die zich haastten om maar snel weg te kunnen 6:15 uur!
Ik heb me vermand; ben blijven liggen tot 7 uur en daarna op het gemak gedaan.
Om 8.00 uur vertrokken we en doken meteen een bar in voor een ‘stevig’ Italiaans ontbijt.
Het werd een warme dag! Maar ook een prachtige wandeling. Of ik ergens in Nederland liep. Halverwege troffen we de eerste hardloper aan.
De weg van de Franken (boekje) koos voor een route die 4km korter is dan de ‘officiële’. Kwam mooi uit bij deze temperatuur. Alleen liepen we op een gegeven moment dus door een bos zonder pad. Dus maar weer vertrouwd op maps.me Dat werkte uitstekend.
Een spannend momentje was de ontmoeting met een slang (zie foto). Een snelle jongen. We waren allebei ‘n beetje benauwd voor de snelheid van het beest.
Ons slaapadres is georganiseerd door de parochie van Santa Cristina e Bissone. (Bijna) alles aanwezig. Zelfs een wasmachine waar we onze spullen op een goede temperatuur wassen. En hopelijk buiten nog gedroogd krijgen. Want het betrekt ‘n beetje. Kans op een bui. Als die dan vannacht valt draai ik me nog eens om.

• 16 Mei 2018 - 20:16

Els Wagemans:

Ik geniet van je mooie verhalen en van de foto's. Veel succes met het vervolg!