Marac - Reisverslag uit Leffonds, Frankrijk van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu Marac - Reisverslag uit Leffonds, Frankrijk van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

Marac

Blijf op de hoogte en volg Albert

17 April 2018 | Frankrijk, Leffonds

Ach, dacht ik gisteren, als ik morgen bel om naar een bed te vragen, is dat vroeg genoeg.
Nee dus.
In de twee dorpen waar ik doorheen kwam was er heen plaats. Beetje Jozef en Maria gevoel. Bleek het waterpunt in Leffonds ook geen water te geven. Met de warmte van vandaag was dat minder. Maar een soort SRV-wagen bracht voor 1€ uitkomst.
Wat doe je als er geen slaapplaats is? Doorlopen. Kilometer of zes verder. Bij de mairie gevraagd naar een adres. Dat moest onderuit de tenen komen. En warempel, meneer liet mij binnen, hoewel hij het vroeg vond. Hij moest nog van alles in de tuin. Mevrouw kwam even later en hielp me aan een douche, handdoeken, een bed en de opmerking: zoals thuis! Ze vertelde me over hun energiebeleid (doe het elektrisch, gebruik een zonneboiler), waterverbruik (vang de regen op en gebruik die voor alles, ook het eten). Hij beschikt over een waterkelder van 25 m3. En daarvoor een drietrapsfilter om alle ongerechtigheden eruit te halen. Groene mensen, met een tuin als die van m’n schoonvader. Groen en heel veel bloemen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Sinds enkele jaren ben ik 'op rust', gepensioneerd. Wandelen was niet echt mijn ding, maar ik vond het nooit vervelend. Je ziet immers zoveel meer dan wanneer je in een auto, vliegtuig of trein zit.

Actief sinds 08 Feb. 2018
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 37225

Voorgaande reizen:

08 Februari 2018 - 17 Juni 2018

Rome!

Landen bezocht: