Bar-sur-Aube - Reisverslag uit Bar-sur-Aube, Frankrijk van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu Bar-sur-Aube - Reisverslag uit Bar-sur-Aube, Frankrijk van Albert Rammeloo - WaarBenJij.nu

Bar-sur-Aube

Blijf op de hoogte en volg Albert

15 April 2018 | Frankrijk, Bar-sur-Aube

Bar sur Aube, 15 april
Broer Rob is vandaag naar de Antillen. Veel succes!
Prachtig weer, weer! Een tocht langs mooie wegen. Niet per sé de doorgaande wegen, maar wel mooie, langs dromerige dorpen. Van die forenzenplekjes, maar anders dan langs de route naar Santiago. Meer ‘oudere’ dorpen. Er liggen natuurlijk ook van die 13 in een dozijn lotissements, maar de dorpen die ik bedoel bestaan ook uit een paar boerderijen, soms herenhuizen en bewoonde oudere Franse huizen. Het is zondag en mooi weer. Heel vaak kwam de geur van bbq over de schutting aangolven. Ergens onderweg was ook een bar met terras waar ik m’n glas citroenlimonade kon drinken. De man mompelde iets onverstaanbaar over ‘vrai limonade’ hetgeen ik hopelijk even onverstaanbaar bevestigde. Het was gewoon lekker. Tegen oververhitting.

En er waren slierten fietsers onderweg. Dat ziet er hier aardiger uit dan de kwasi-wegpiraten in Nederland. En er wordt voor mij vriendelijk uit de weg gegaan. ‘Bonne route!’
Ik presteerde het om mezelf in te houden. Acht uur vertrokken na een ontbijt in Hotel des Voyageurs. En om vier uur was ik dus een kleine dertig km verder.
De blaren zitten er nog, ze moeten maar gauw opdrogen. Ik heb voor de eerste keer dubbele sokken gedragen. Hoe kom ik er nu achter of het echt werkt?

Ik slaap nu in Hotel La Pomme d’or. Niet verkeerd. En travail: grote verbouwing. Mag ook wel. Maar voor een pelgrim is dit vreselijke luxe.

In Aube ‘n Nederlands echtpaar op de fiets die de tocht in etappes doen. Dwz deze week nog tot Langres en in juli tot Rome. Dat kan ook.
En ik at Marokkaans. Lekker! Hebben we dat in Sittard-Geleen ook?

  • 16 April 2018 - 13:37

    Myriam:

    Leuk dat het landschap gevariërder wordt. Als de blaren niet open zijn, kan je ze eventueel
    afdekken met compeed, daar genezen ze mooi onder.
    Bedankt voor de info over Corbeil.
    Goede tocht!




  • 16 April 2018 - 17:31

    Frank:

    Kijk, na regen komt zonneschijn. Dat geld nog niet voor de blaten, maar zoals al eerder door Myriam is gezegd werkt compeed prima.
    Inderdaad is het Marrokaans eten heerlijk. Kruidig maar niet pittig. Je kan het goed zelf klaar maken, hoef je niet voor naar een restaurant, anders kom je het maar eens hier, bij ons eten.
    Veel plezier daar.
    Groet, Frank.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Sinds enkele jaren ben ik 'op rust', gepensioneerd. Wandelen was niet echt mijn ding, maar ik vond het nooit vervelend. Je ziet immers zoveel meer dan wanneer je in een auto, vliegtuig of trein zit.

Actief sinds 08 Feb. 2018
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 37262

Voorgaande reizen:

08 Februari 2018 - 17 Juni 2018

Rome!

Landen bezocht: